Кропивницькі ЗМІ про  політику:

інтернет-сайти

Інформаційний портал "Гречка"
Інформаційний портал "Гречка"
Перша Електронна Газета
Перша Електронна Газета
Інформаційний центр "Златопіль"
Інформаційний центр "Златопіль"
Інформаційне видання "Точка доступу"
Інформаційне видання "Точка доступу"
Онлайн-видання "Рідний Край"
Онлайн-видання "Рідний Край"

Газети:

Нова газета
Нова газета
газета "Діалог"
газета "Діалог"

Телеканали:

Кіровоградська обласна державна телерадіокомпанія
Кіровоградська обласна державна телерадіокомпанія
Телерадіокомпанія "TTV"
Телерадіокомпанія "TTV"

Пресональні блоги

Блог Дмитра Сінченка
Блог Дмитра Сінченка

Поділіться інформацією про АПН у соцмережах

Кіровоградські депутати в соціальних мережах

Будучи одним із винаходів, які разюче змінили життя людства, інтернет приніс безліч користі. Люди знайомляться, обмінюються інформацією, розвивають бізнес, а в деяких країнах за допомогою мережі організовують цілі революції. 

 

Чи йдуть наші депутати в ногу з часом? Наскільки відкриті народні обранці перед суспільством та доступні для свого виборця? 

АПН дослідила активність та присутність депутатів Кіровоградських обласної та міської рад у соціальних мережах та кіровоградській блогосфері.

 

Ми дослідили наявність кіровоградських депутатів у трьох найпопулярніших соціальних мережах: Вконтакте, Одноклассники та Facebook. Кожна зі згаданих соцмереж має певні особливості:

-Вконтакте зазвичай користується молодь. Соцмережа в першу чергу призначена для розваг. Там можна знайти багато музики, відео, фільмів тощо, а також знайти спільноти людей за певними інтересами.

-Одноклассники – цією мережею користуються переважно люди більш старшого віку, з метою пошуку давно втрачених контактів. Це мережа ностальгії та спогадів.

-Facebook – мережа найбільш інтелектуальна. Нею користуються більшість журналістів та громадських діячів. Тут поширюють цікаву і часом важливу інформацію, ведуть дискусії, шукають однодумців. 

 

Отже, Кіровоградська обласна рада налічує 100 депутатів. 

У обласній раді створено фракції Партії Регіонів (61 чол.), Батьківщини (12 чол.), Народна партія (9 чол.), Спільний дім та КПУ (по 5 чол.). 8 чоловік не входять до жодної з фракцій.

 

Кіровоградська міська рада має 76 депутатів. З них 38 – ПР, 15 – Батьківщина, та по 7 депутатів мають групи Спільний дім та Єлисаветград. 

 

- Активність у соцмережах. Облрада. 

 

1.Партія Регіонів – 19 (5/18/7)

 

1.ВО Батьківщина – 6 (0/4/4)

 

2.Спільний дім – 3 (0/1/2)

 

3.КПУ – 1 (0/1/0)

 

4.НП – 1 (0/1/0)

 

Позафракційний – 1 – в однокласниках 

 

 - Активність у соцмережах. Міськрада. 

 

1.Партія Регіонів – 19 (1/15/3)

 

2.ВО Батьківщина – 6 (4/6/5)

 

3.Спільний дім – 3 (0/3/2)

 

4.Єлисаветград (УДАР) – 2 (1/1/1)

 

Позафракційні – 6 (2/5/1) 

 

Серед депутатів найпопулярнішою соцмережею є Однокласники. Найменш популярною виявилась Вконтактє. 

 

- кількість юзерів соцмереж

 

Зі 100 депутатів облради соцмережами користується 31. У міськраді – із 76 – 35. Депутати міськради прогресивніші і ближчі до народу у інтернеті. 

  

  

- активність фракцій і груп у відношенні до кількості депутатів:

 Зрозуміло, що найбільше юзерів соцмереж має фракція Партії регіонів, адже вона має найбільше депутатів. 

  

Але ми вирішили з’ясувати, яка із фракцій є найпродвинутішою в інтернет-комунікаціях. 

Міська рада:

1.Партія Регіонів – 39% (38чол./15 юзерів)

 

2.ВО Батьківщина – 53% (15чол./8 юзерів)

 

3.Спільний дім – 57% (7чол./4 юзера)

 

4.Єлисаветград – 25% (8чол./2 юзера)

 

5.позафракційні – 75% (8чол./6 юзерів)

   

Обласна рада:

1.Партія Регіонів – 13% (61чол./19 юзерів)

 

2.ВО Батьківщина – 50% (12чол./6 юзерів)

 

3.Спільний дім – 60% (5чол./3 юзера)

 

4.КПУ – 20% (5чол./1 юзер)

 

5.НП – 11% (9чол./1 юзер)

 

6.позафракційні – 13% (8чол./1 юзер)

    

Можемо констатувати, що найбільше соцмережами користуються опозиційні політичні сили – Батьківщина та Спільний дім. Вони обмежені у доступі до інших ЗМІ і мають значно менший ресурс, тому користуються доступнішими шляхами поширення інформації. 

ПР у міськраді має вищий показник використання соцмереж, ніж їхні колеги у облраді. Це можна пояснити молодшим віком міських обранців та різними електоральними групами у місті та області (у місті значно більше активних користувачів інтернету).

  

- Активність у блогах:

 

1. Партія Регіонів – 4 (91)

 

2.ВО Батьківщина – 2 (73)

 

3.Спільний дім – 1 (9)

 

Ми дослідили дві блог-платформи (УЦ та Гречка). Найбільше блогерів має ПР, але найактивніший блогер – представник ВО «Батьківщина». Лише він один користується обома блог-платформами (дублюючи пости у своїх сторінках).

 

Наявність сторінок або груп партійних осередків у соцмережах. 

Провівши дослідження наявності/відсутності груп та сторінок партійних організацій, ми виявили, що жодна з партій, що представлена у обласній та міській радах, не веде таких сторінок. 

З парламентських партій такі сторінки мають УДАР та ВО «Свобода» - у кожної одразу у двох мережах (Facebook та Вконтакте). Однак в УДАРу, на відміну від Свободи, група Вконтакте переіменована в «УДАР-кидалово» з відповідним вмістом.

 

 

Висновки:

Підводячи підсумки, слід зазначити загальну картину роботи політичних сил в інтернет-просторі. Лише третина народних обранців користується соцмережами. Переважна більшість з них не веде свої профілі системно. Більшість з депутатів завели профілі у мережі Однокласники, що свідчить, з одного боку, про розважальну мету таких сторінок, з іншого – про те, що вони в переважній більшості не орієнтуються на молодіжну аудиторію. 

 

Найбільшу активність у соціальних мережах у відсотковому співвідношенні до кількості депутатів виявляють представники опозиційних політичних сил: ВО «Батьківщина» та «Спільний дім». Найбільшу кількість депутатів, що користуються соцмережами, має Партія регіонів.

 

Партія Регіонів також є лідером за кількістю блогерів, Однак найактивнішим блогером серед кіровоградських депутатів є представник партії «Батьківщина».

 

Рекомендації:

1)Вважаємо за потрібне рекомендувати партіям збільшити свою присутність у соціальних мережах;

2)Забезпечити постійний зв'язок виборця з партійною організацією через соцмережі, шляхом створення сторінок та груп партійних організацій; 

3)Рекомендуємо депутатам та партійним активістам створити свої профілі і вести прийом громадян в он-лайн режимі;

4)Активніше використовувати можливість спілкуватись із виборцями шляхом ведення персональних блогів.