Хто із кіровоградських ЗМІ «запускав джинсу» під час виборів Президента (ІНФОГРАФІКА, ФОТО)

У Кіровограді презентували результати моніторингу діяльності регіональних ЗМІ під час позачергових виборів Президента України. Виборчий моніторинг-2014 по Україні загалом та в області, зокрема, проводився асоціацією «Спільний простір». Про те, хто і як в регіоні «запускав джинсу» та кого підтримував розповів куратор «Спільного простору» на Кіровоградщині Віталій Дмитрук.

 

Об’єктами моніторингу «Спільного простору» стала діяльність кандидатів із найвищим рейтингом за останніми соцопитуваннями, а також тих кандидатів, які репрезентують найбільш рейтингові політичні сили. Сюди потрапили Михайло Добкін (кандидат від Партії регіонів), Петро Порошенко (самовисуванець), Юлія Тимошенко (лідер «Батьківщини»), Сергій Тігіпко (самовисуванець, екс-«регіонал»), Петро Симоненко (КПУ).

 

Інші кандидати відстежувалися лише методом якісного контент-аналізу. Кількісне представлення того чи того маловідомого кандидата експерти «Спільного простору» не враховували з огляду на низький рейтинг та інтерес читача до маловідомих кандидатів.
Окрім того, громадськими активістами відстежувалася діяльність в.о. президента О.Турчинова та прем’єр-міністра Арсенія Яценюка з метою виявлення можливої агітаційної діяльності на посадах на користь Ю.Тимошенко (використання адмінресурсу).

 

У дослідженні інформація розрізнялася за трьома тональностями (тобто враженням, яке справляє той чи інший матеріал на читача): нейтральна, позитивна та негативна.

Як зазначив Віталій Іванович, цьогорічна президентська кампанія на Кіровоградщині різниться з попередніми насамперед відсутністю чіткої лінії підтримки обласною владою одного із кандидатів, що «дещо розгубило» центральні друковані та електронні ЗМІ. Початок перегонів загалом ЗМІ регіону обійшли увагою і активізувалися лише після призначення екс-губернатора області С. Ларіна керівником виборчого штабу С. Тігіпка. Протеже Ларіна, О.Шаталов повинен був керувати обласним штабом цього кандидата. Однак зі зміною керівництва штабу С. Тігіпка та відходом від цього кандидата С. Ларіна активний процес підтримки зійшов нанівець, обмежившись здебільшого «джинсою» у найбільш рейтингових виданнях області.

Згідно з висновками експертів «Спільного простору», після цього провідні позиції у контенті видань, які підлягали моніторингу посів П. Порошенко, місцевий штаб якого найчастіше з’являвся на прес-конференціях та різних заходах, тим паче пов’язаних із приїздом до Кіровограда та області самого лідера перегонів. Висвітлення передвиборчої кампанії Юлії Тимошенко, у свою чергу, подавалося ЗМІ в негативних тонах: експерти пов’язують це з «недолугою роботою місцевого штабу» – маніпулятивне соцопитування та «темників», які поширюються серед агітаторів цієї політсили з акцентом на негативних моментах основного опонента (П. Порошенка), використання «чорного піару» проти нього.

Щодо розподілу висвітлення виборчої кампанії по «галузях», представник «Спільного простору» розповів, що кіровоградські телеканали фактично не висвітлювали перебіг Президентської кампанії, оскільки протягом часу моніторингу у випусках новин цьому присвячено було всього 488 секунд, більшість з яких (344 секунди) було присвячено візиту П. Порошенка (171 секунда – позитивна тональність, 173 – нейтральна). Канал TTV взагалі не висвітлював жодних подій, пов’язаних із перебігом президентської кампанії.

Серед друкованих ЗМІ експерти АСП відмітили «Кіровоградську правду» та «Україну-центр». «Кіровоградська правда» досить відсторонено висвітлювала президентську кампанію – вибірково і несистемно. Провідну роль у цьому виданні віддали С.Тігіпку (80,4% з яких 11293 знаки в позитивній тональності і 6799 нейтрально). Активнішим за «кіровоградку» виявилися в «Україні-центр», який «піймався» на поширені замовних матеріалів («джинси»): передусім це стосувалося негативу щодо політичної діяльності Ю. Тимошенко та однозначно замовні матеріали про П. Порошенка та С. Тігіпка (в останнього фактично весь контент складає «джинса»).

Найбільш активно висвітлювали перебіг Президентської кампанії порівняно з іншими ЗМІ регіону інтернет-видання. Найбільше контенту з негативною тональністю тут експерти зафіксували щодо висвітлення діяльності Ю. Тимошенко (ті ж самі теми маніпуляцій з соцопитуванням та використання активістами штабу темників, поширення ними «чорного піару»); С. Тігіпка ( в АСП пов’язують це із певними розходженнями у баченні політичного майбутнього із С. Ларіним); М. Добкіна (його підтримали більшість регіональних організацій Партії регіонів у якості кандидата від цієї політичної сили), О. Турчинова та А. Яценюка (відсутність чіткої позиції щодо подій на сході та півдні країни).

Довідка: Асоціація “Спільний простір” (АСП) — Всеукраїнська громадська організація, заснована восени 1995 року редакціями 25 регіональних видань з метою становлення інформаційного простору України. Завданням організації є захист прав членів організації на усіх рівнях та здійснення керівництва у практичній, науковій та інших видах діяльності регіональних видань, що входять до складу Асоціації “Спільний простір”. Також завданням Асоціації “Спільний простір” є дослідження проблем формування рекламного ринку, правового забезпечення функціонування засобів масової інформації, розвитку глобальної мережі та інтеграції українських інформаційних структур до європейських та євроатлантичних структур.

АСП проводить моніторинг усіх видів ЗМІ як загальноукраїнських, так і регіональних та місцевих.

Підготував Сергій ОНИЩУК, Перша електронна газета

Write a comment

Comments: 0