УВАГА! Для підтримки петиції натисніть сюди
Статут територіальної громади м. Кропивницький прийнятий у 2006 році, на даний момент цей документ є дуже застарілим та неактуальним. В результаті вивчення кращих законодавчих практик по всій Україні активістами Громадської організації «Асоціація Політичних Наук» спільно з науковцями та відомими правозахисниками було напрацьовано сучасний демократичний проект нового Статуту територіальної громади м. Кропивницький, основне завдання при розробці якого полягало в сприянні розширенню права громадян управляти місцевими фінансами.
На сьогоднішній день, на жаль, важливі рішення у фінансовій сфері, що приймаються органами місцевого самоврядування нашого міста, залишаються без належної уваги з боку громадськості. З одного боку, це створює можливості для фінансових зловживань чиновників, а з іншого – формує у людей почуття відстороненості від суспільних процесів та знижує поінформованість про використання бюджетних коштів. А в умовах реформи децентралізації роль активної громади є визначальною в розвитку певної території.
Тому для формування якісної нормативно-правової бази, яка спрямована на забезпечення належної участі населення в процесі бюджетотворення, є гармонійне поєднання національних законодавчих актів та рішень органів місцевого самоврядування, спрямованих на вирішення місцевих проблем.
Для цього, в ч.4 ст. 35 проекту Статуту від Громадської організації «Асоціація Політичних Наук» (спільно з кандидатом економічних наук, доцентом кафедри фінансів імені С.І. Юрія ТНЕУ, головою ГО "ЕАГ "Акцент", Малиняком Богданом Степановичем ) передбачено , що управління об’єктами права комунальної власності повинно здійснюватись на засадах :
- формування та ведення Реєстру нежитлових приміщень комунальної власності, які можуть бути передані в оренду чи знаходяться в оренді, запровадження системи моніторингу щодо таких об’єктів. Реєстр ведеться в електронній та паперовій формах. Електронна форма Реєстру розміщується на веб-сторінці міської ради. Положення про ведення Реєстру нежитлових приміщень комунальної власності, які можуть бути передані в оренду чи знаходяться в оренді, затверджується рішенням виконавчого комітету;
- визначення ринкової вартості об’єктів комунальної власності, розрахованої з урахуванням подальшої долі об’єкта, що оцінюється, його комерційних властивостей та соціальної значимості;
- відкритості інформації про процедури отримання об’єктів комунальної власності у власність чи користування та про переліки об’єктів, що передаються;
- використання найбільш ефективних конкурентних механізмів розподілу комунального майна (виділення земельних ділянок і здача в оренду нежитлових приміщень за конкурсною процедурою тощо);
Ведення реєстру комунального майна, що передається або може передаватися в оренду (як в паперовому так і в електронному вигляді) потрібно для забезпечення прозорості орендних відносин у комунальній сфері.
Даний реєстр сприятиме встановленню ринкових ставок за оренду комунальної власності, розширенню доступу малого і середнього бізнесу до оренди комунального майна, збільшенню надходжень до міського бюджету. Прототип електронного реєстру майна, що здається в оренду веде Фонд державного майна. Зважаючи на те, що на місцевому рівні здається значно менша кількість об’єктів в оренду, це цілком посильно зробити відповідним виконавчим органам.
Тому, керуючись ст. 23¹ Закону України «Про звернення громадян», закликаємо звернути увагу на описані положення ч. 4 ст. 35 проекту Статуту і підтримати їх наявність в новій редакції Статуту територіальної громади м. Кропивницький.
Список осіб, що підтримали петицію:
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com