ЩОБ ПІДТРИМАТИ ОРГАНІЗАЦІЮ - ТИСНІТЬ СЮДИ
ЩОБ ПІДТРИМАТИ ОРГАНІЗАЦІЮ - ТИСНІТЬ СЮДИ

Пресональні блоги

Блог Дмитра Сінченка
Блог Дмитра Сінченка

Поділіться інформацією про АПН у соцмережах

Аналітики АПН підбили підсумки вересневого антикорупційного моніторингу

В рамках антикорупційного моніторингу, який вже півроку проводиться активістами Асоціації Політичних Наук, були вивчені всі проекти рішень міської ради та виконавчого комітету, що оприлюднені на офіційному сайті Кропивницької міської ради протягом вересня 2017 року.

 

«Маємо констатувати, що з кожним місяцем кількість формальних корупційних ознак у проектах зменшується. Так, у вересні з 27 вивчених нами проектів рішень міської ради, жодне не містило, на думку наших експертів, потенційних корупційних ризиків. Ми, нарешті, можемо спостерігати наявність обґрунтування змін до бюджету чи до окремих програм, інколи навіть у вигляді порівняльної таблиці, що значно полегшує розуміння процесів звичайними громадянами, які не мають спеціальних знань. Також, у проектах рішень вже є інформація про умови передачі комунальних землі чи майна в оренду, чого раніше не було» - розповідає голова АПН Дмитро Сінченко.

 

З проектами рішень виконкому ситуація дещо гірша, але все ж і тут спостерігається певний прогрес. Так, у вересні з 61 вивченого документу лише 27 містять корупційні ризики, це складає менше 50% від усієї кількості оприлюднених проектів. Для порівняння у серпні відсоток рішень, які не пройшли антикорупційну експертизу становив понад 60%, а у травні – майже 70%. Тобто, від місяця до місяця ми спостерігаємо, хай і незначне, та все ж зниження кількості корупційних ризиків у проектах рішень виконавчого комітету Кропивницької міської ради.

«Все частіше й частіше у проектах рішень виконкому з`являються додатки, на які є посилання в тексті самого проекту. Тобто тепер ми можемо простежити за тим, кому надають квартири чи кімнати в гуртожитку. А от на те, хто отримує матеріальну допомогу з бюджету – не завжди. В проектах виконкому чомусь не завжди обґрунтовується те чи інше рішення, просто констатується факт, ніби ми маємо вірити на слово, що та чи інша зміна корисна і актуальна для громади. Особливо дивує те, що дозволи на рекламу надаються без прописаних в рішеннях умов, «надати» і все» - наголошує Юлія Бочарова-Туз, аналітик АПН.

 

Попри поступ у частині оприлюднення проектів рішень, найбільшим формальним корупційним ризиком лишається те, що міський голова, депутати та члени виконкому постійно порушують Закон України «Про доступ до публічної інформації» і голосують за ті рішення, які не провисіли на сайті необхідних 20-ти робочих днів.

 

Для довідки: антикорупційний моніторинг проводиться в межах спільної реалізації ГО «Асоціація Політичних Наук» та Центром політико-правових реформ проекту «Посилення спроможності організацій громадянського суспільства у регіонах України впливати на органи державної влади та місцевого самоврядування з метою прискорення реформ», який фінансується Програмою МАТРА Посольства Королівства Нідерландів в Україні.

Прес-служба АПН